سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی دارو در سازمان غذا و دارو بر لزوم نظارت دقیق بر نسخه‌نویسی پزشکان تأکید کرد و گفت: کمیته‌های دانشگاهی به عنوان نهادهای کلیدی در فرهنگ‌سازی و نظارت بر تجویز دارو، نقش حیاتی در ارتقاء سلامت جامعه ایفا می‌کنند.

کاهش تجویز غیرمنطقی داروها: گام‌هایی برای سلامت جامعه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،راضیه کشاورز، سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت در سازمان غذا و دارو، در اظهاراتی مهم به بررسی و نظارت بر اصول صحیح نسخه‌نویسی پزشکان پرداخت. وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای تجویز منطقی داروها در ارتقای سلامت عمومی، اقدامات متعددی برای فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی در این زمینه در کشور انجام شده است.

کشاورز خاطرنشان کرد که کمیته‌های دانشگاهی تجویز و مصرف منطقی دارو، مسئولیت پایش و بررسی اطلاعات نسخ سرپایی پزشکان را بر عهده دارند. این کمیته‌ها با تحلیل روند تجویز دارو با توجه به شاخص‌های کشوری، به رعایت اصول صحیح نسخه‌نویسی و تجویز منطقی دارو توسط پزشکان نظارت می‌کنند.

وی همچنین به نیازسنجی‌های آموزشی و پژوهشی که در راستای ارتقاء فرهنگ مصرف دارو در جامعه پزشکی و مردم صورت می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: "این نیازسنجی‌ها کمک می‌کند تا به بهبود فرآیند تجویز دارو و مصرف منطقی آن بپردازیم."

کشاورز در پایان تأکید کرد که برای دستیابی به تجویز و مصرف منطقی دارو، همکاری نزدیک بین کمیته‌های دانشگاهی و پزشکان ضروری است تا بتوان به بهبود کیفیت درمان و سلامت عمومی جامعه دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha